Azon kedves páciensek, akik betegségük vagy megromlott egészségi állapotuk miatt (pl.: ágyhoz kötött, mozgáskorlátozott, nagy megterhelést jelentene a rendelő felkeresése, stb.) nem tud eljönni a rendelőbe, kérhetik otthoni vizsgálatukat, ellátásukat, amennyiben a 45. számú körzethez tartoznak területileg. Ilyen esetben kérem, hogy a hívásokat, rendelési időtől függetlenül, reggel 8.00 – 10.00 között adják le az alábbi telefonszámok egyikén: 1 349 6578 (saját telefonszám), vagy az 1 320 8088 (Dr. Balobás Judit). A körzethez tartozó utcákat itt tudja megnézni: Utcanév jegyzék 

 

Kényelmi (egészségi állapot által nem indokolt) házhoz hívások esetén kiszállási díjat számítunk fel. Lásd Szolgáltatások/Önköltséges vizsgálatok, kezelések menüpont alatt. Sürgősségi házhoz hívás nincs, súlyos rosszullét esetén hívják a 24 órás felnőtt háziorvosi ügyeletet a 349 8500 telefonszámon. Sürgős, akár életveszélyes helyzetben (pl: erős mellkasi fájdalom, fulladás érzés, légszomj, eszméletvesztés, durva allergiás reakció, féloldali végtaggyengeség, beszédzavar, baleset, mérgezés, szülés megindulása, stb.) a mentőt kell hívni, a 112-es telefonszámon!

 

Milyen esetekben hívhatunk mentőt mentés céljából?

    • ha életveszély, vagy annak gyanúja áll fenn (eszméletlen állapot, bármilyen eredetű súlyos vérzés, stb.);
    • baleset, sérülés, bármilyen eredetű mérgezés esetén;
    • megindult szülés, illetve a fennálló terhesség alatt bekövetkező rendellenesség miatt;
    • ha erős fájdalom, vagy ha más riasztó panasz észlelhető (pl. fulladásérzés, nehézlégzés, végtagbénulás, beszédzavar, erős mellkasi fájdalom, súlyos allergiás roham, stb.);
    • ha olyan magatartászavart észlelünk, mely során a beteg saját maga, vagy mások életét veszélyezteti.

 

A mentők hívószáma az ország egész területén (bármilyen telefonról): korábban 104, 2017 év végétől 112.  
 

Hasznos tanácsok a telefonhívás megkönnyítésére:
112-es szám hívása esetén először egy civil (nem egészségügyi végzettségű) operátor jelentkezik, akinek a feladata eldönteni, hogy valóban mentőt kell-e hívni vagy sem. Ennek érdekében lassan, érethetően, az egészségromlás legfontosabb elemeit kiemelve, türelmesen mondja el a panaszokat.  
 
Ha átkapcsolták a mentőkhöz, akkor ott is, a türelmét megőrizve, újból szükséges a korábban elmondottakat ismét elismételnie, az alábbiak érthető kiemelésével:

    • Mi történt? (a sérülés, rosszullét bekövetkezte: pl. összeesett, eszméletlen; szívbeteg fullad; magasból esett, gépkocsi elgázolta; motorkerékpárral fának ütközött, stb.)
    • Hol történt? (pontos cím, ennek hiányában a mentőegység elindítása késni fog)
    • Hány sérült, beteg van? (Hány mentőegységre lehet szükség?)
    • Kell-e műszaki mentés, tűzoltóság, katasztrófa védelem?
    • Milyen sérülés, panasz, tünet észlelhető? (pl. földön fekszik, lábát fájlalja; sápadt, verejtékes; fullad, nyugtalan, nem ébreszthető, ajkai elkékültek; földön fekszik, görcsöl, szája habzik)
    • A bejelentő neve és telefonszáma (szükség lehet a bejelentő visszahívására, pl. pontatlan cím esetén!)
    • Várjunk a mentésirányító esetleges kérdéseire, utasításaira (a történtek pontosítása érdekében fontos!), és csak ezután tegyük le a telefonkagylót.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás